Årsmöte 2019

03 MAJ 2019 21:21
Som ideell förening så har vi varje år en årsstämma dit alla medlemmar är välkomna! Det är den 23 maj på Sekelhuset i Kortedala och klockan 17. Det blir bland annat mat och val av styrelse. Vi önskar att så många medlemmar som möjligt kommer!
  • Uppdaterad: 03 MAJ 2019 21:21

Friskvårdsklubben drivs av medlemmar för medlemmar och styrs under året av en styrelse som väljs vid årsmötet. Medlemmarnas möjlighet att vid årsmötet välja sin styrelse är den viktigaste demokratiska sätt för medlemmarna att göra sin vilja och röst hörd samt få insyn i vad styrelsens arbete har varit under det gångna året och planer framåt.

Medlemmar har rätt att få dokumenten inför årsmötet och dom har publicerats här på hemsidan. I det fall att en medlem vill ha också det utskrivet så får den ta kontakt med Friskvårdsklubben via epost på This is a mailto link eller ringa Daniel Kalabakov på 0790-276634.

En medlem kan också lägga en motion om något som dom tycker är viktigt att det tas upp på årsmötet. Den ska lämnas in senast den 9 maj så att styrelsen kan förbereda ett svar. Enklast så mailar du den på This is a mailto link alternativt lämnar en lapp nästa gång du träffar en aktivitetsledare eller i vår postbox utanför vårt kontor på Sekelhuset. Du kan även skicka med post till adressen nedan:

Friskvårdsklubben Göteborg
Kvartsekelsgatan 13
41535 Göteborg

Vi önskar alla medlemmar väldigt välkomna på Årsmötet 2019!

PS Du kan betala medlemsavgiften för 2019 fram tills mötet börjar även på plats strax innan. DS

Skribent: Henrik Våglin

Postadress: