Mående

Positiv

Muskelträning

Föreningen

• Vi är en ideell förening som riktar sig till målgruppen med personer som har eller haft psykisk ohälsa och psykisk sjukdom.
  • Vi aktiverar personer i målgruppen genom att anordna olika aktiviteter runt om i Göteborg.
  • Vi som bedriver den dagliga verksamhet är främst personer ur målgruppen som har egen erfarenhet av psykisk ohälsa.
  • Vi samarbetar med olika aktivitetshus och boendestödsgrupper som finns inom sociala sektorn samt sjukvården.
  • För oss är Friskvård allt som man mår bra av!
  • Aktiviteterna är lämpliga för dig som fått ett FaR.
  • Friskvårdsklubben är Trygg start-certifierad. Det innebär att vi arbetar aktivt för att fler ska vilja delta och må bra i rörelse och träning. Läs mer på www.vgregion.se/om-tryggstart.

Vill du veta mer om Friskvårdsklubben så läs vidare på övriga sidor här eller ta kontakt med oss.

Oavsett om du är personal på någon verksamhet för målgruppen i Göteborg eller själv i målgruppen så är alla mycket varmt välkomna att höra av sig till oss eller helt enkelt dyka på något av våra aktivitetstillfällen!